Espais

L’Escola Bogatell està situada al barri de la Vila Olímpica del Poblenou, al districte de Sant Martí, a pocs minuts del mar i just al costat d’equipaments com la Biblioteca Xavier Benguerel i el Poliesportiu Nova Icària, que també formen part del dia a dia dels infants.

Tot el complex escolar, abraçat a la tranquil·la avinguda Bogatell, que és de vianants, ocupa més de 8.000 metres quadrats. Gràcies, entre altres coses, a aquest entorn, l’Escola Bogatell és la menys contaminada del seu districte, segons un estudi sobre els nivells de contaminació a Barcelona impulsat per Eixample Respira (a partir de les dades de Lobelia Earth).

Educació infantil i educació primària tenen cadascuna el seu propi edifici i també el seu propi pati. A més, cicle inicial, cicle mitjà i cicle superior es poden repartir l’espai d’esbarjo, que està adequat a les necessitats de cada etapa.

A l’edifici de les aules d’infantil, obertes directament a l’exterior, també hi ha un espaiós vestíbul que permet treballar per ambients d’aprenentatge. I al costat mateix, l’hort.

A l’edifici de primària és on també hi ha el menjador (amb cuina pròpia), l’aula de ciència, l’aula de música i la sala polivalent. Així mateix, els amplis espais comuns (passadissos, vestíbuls) són ideals per treballar per ambients d’aprenentatge.

Totes les aules estan equipades amb pantalla i projector i, a més, algunes àrees es treballen amb tauletes.

L’últim espai que ha guanyat l’escola és una àmplia terrassa al costat de les classes de cicle inicial, on els infants fan l’ambient de natura i també surten a gaudir de la lectura acompanyats dels seus padrins. L’ensenyament entre iguals és un dels pilars pedagògics del projecte educatiu de l’escola.